Infoscena priporoča

Emma Ruth Rundle + Jaye Jayle / Kino Šiška

Fotogalerije

Fotke z žurov, koncertov in festivalov

Klubi

Glasuj za svoj najljubši klub v Sloveniji

Fotografi

Predstavitev uradnih fotografov Infoscene

6
May
Nils Frahm + Dawn of Midi
21:00
20€, 25€ na dan dogodka


V veličastni atmosferi puljskega amfiteatra je konec minulega poletja v impresivni družbi nastopajočih (Caribou, Darkside, Kwabs) najbolj očaral prav solo nastop berlinskega princa klavirske atmosferike. Nils Frahm v sklopu svoje nove evropske turneje, v organizaciji Kina Šiška in društva Kataman, končno prihaja tudi k nam. Da se nam zmeša! Spremstvo mu dela unikatni newyorški jazz-minimal-techno akustični trio, ki je maja 2014 že navdušil udeležence Indekš programa v naši Komuni.

Nils Frahm se je zgodaj srečal z glasbo. V otroštvu se je učil igrati klavir in se prek tega začel poglabljati v sloge klasičnih pianistov iz preteklosti kot tudi sodobnih skladateljev. Danes je Nils Frahm eden najbolj cenjenih in vse bolj oboževanih modernih avtorjev, ki povezuje svetove klasične in popularne glasbe, akustike in elektronike ter navdušuje tako resne kritike kot novodobni hipsteraj.

Svoj specifični glasbeni jezik je Nils razvil skozi nekonvencionalen pristop k klasičnem klavirju, katerega uporabo kombinira z uporabo pianina, analognih električnih klaviatur in sintetizatorjev (Juno 60, Rhodes, Moog, drum mašine,…), ne da bi pri se pri tem naslanjal na zankanje ali semplanje.

Poleg svojih solo stvaritev, je realiziral tudi kreativna sodelovanja z ustvarjalci kot so Anne MüllerÓlafur Arnalds inF.S. Blumm.

Ob vse številčnejših priznanjih za njegovi prejšnji samostojni klavirski deli ‘Wintermusik’ (2009) in ‘The Bells’ (2009), je v letu 2011 opozoril nase še z albumom ‘Felt’, ki mu je prislužil pohvale kritikov. Solo sintetizatorska EP-ja ‘Juno’ in ‘Screws’ (2012), ki sta sledila, pa je sta bila namreč več kot le rojstnodnevno darilo, saj ga je posnel med okrevanjem po poškodbi palca. Izdal je tudi nadaljevanje projekta Juno z naslovom ‘Juno Reworked’ (2013), na katerem z remiksi gostujeta Luke Abbott in Clark.

Nils Frahm se je vrnil z albumom Spaces, s katerim izraža svojo ljubezen do eksperimentiranja in odgovarja oboževalcem na njihove želje po albumu, ki bi resnično odražal tisto, kar doživljajo na koncertih. Nils si je z intimnimi, ganljivimi klavirskimi posnetki zgradil močan ugled, vendar je z njimi zaenkrat pokazal le delček tistega, kar lahko pričakujete od njegovega koncerta. Njegovo srce je zapisano improvizaciji, čarovniji trenutka, ko s prsti po navdihu prostora in občinstva lahko ustvarja nove kompozicije, ki se bežno nanašajo na njegove znane melodije.

Album Spaces je hvalnica radostim nastopanja v živo. V nasprotju s pravili tradicionalnih koncertnih albumov jeSpaces nastajal dve leti na različnih lokacijah in medijih, vključno s starimi prenosnimi magnetofoni in kasetofoni. Za ujete trenutke, ki jih je Frahm potem sestavljal v svojem studiu Durton, sam pravi, da so prej kolaž terenskih posnetkov kot koncertni album. Odločil se je tudi izbrati posnetke, na katerih ljudje kašljajo ali jim zvonijo mobilni telefoni, saj s tem pokaže, da je občinstvo sestavni del vsakega koncerta. Kot sam pravi:

»Kar imam najraje pri nastopanju pred publiko, je povezano z nekakšno izmenjavo energije. Pozornost in hvaležnost, ki mi ju nameni občinstvo, se vračata v moje igranje. Res se zdi, kot bi potekala pristna in enakovredna izmenjava med izvajalcem in poslušalcem, ob čemer se zavem, kako zelo sem odvisen od svoje publike. In ker je občinstvo vsak večer drugo, je drugačna tudi glasba, ki jo igram. Vsak prostor, kjer sem nastopal, ima svojo čarobnost in razpoloženje.«

www.nilsfrahm.com
https://www.facebook.com/nilsfrahm

Dawn Of Midi

Za brooklynsko trojico Dawn Of Midi v postavi kontrabas, klavir in bobni bi kljub temu, da na prvi pogled resda tvori klasično jazz trio združbo, težko uvrstili v omenjeno godbo. Sodeč po zadnji izdaji z naslovom ”Dysomnia”, ki se ob uporabi klasičnih akustičnih instrumentih bolj ispogleduje z minimalistično elektroniko kot pa s samim jazzom, pa bi jo sicer tudi težko popolnoma ovrgli. Ne glede na izvor njenih članov, ki prihajajo iz različnih koncev sveta, kot so Pakistan (bobnar Qasim NAQVI), Indija (basist Aakaash Israni) in Maroko (pianist Amino Belyamani), njihova poliritmija idej, ki jo vpenjajo v svojo eksperimentalno glasbo, namreč presega svoje geografske ovire, saj trio svojimi edinstvenimi nastopi že nekaj časa navdušuje občinstvo širom sveta

www.dawnofmidi.com
www.facebook.com/DawnofMidi