Infoscena priporoča

2017/2018 Season Opening / Cirkus

Fotogalerije

Fotke z žurov, koncertov in festivalov

Klubi

Glasuj za svoj najljubši klub v Sloveniji

Fotografi

Predstavitev uradnih fotografov Infoscene

10
Jun
Dan Deacon
21:00
14€ preprodaja, 16€ na dan dogodka, 11,20€ d-š-u


Z odličnim novim albumom Glass Riffer (Domino Records, februar 2015) se v Ljubljano se vrača živopisani genij indie elektronike, euforični koncertni performer, ki bo v zrak spravil še tako zagrizene skeptike in kislice.

Dan Deacon, živopisani ikonoklast euforične indie elektronike in protagonist živahne scene iz Baltimora, je po uspehu z albumom Spiderman of the Rings iz leta 2007 dobil priložnost, da svojo glasbeno vizijo razširi in jo naredi ambicioznejšo. Tako je iz bolj hermetične računalniške glasbe prešel na epske orkestracije. Svoje interaktivne koncerte, ki jih je obrusil na naredi-sam delavnicah, je prenesel v muzeje in koncertne dvorane in jih pogosto podkrepil s hordo spremljajočih glasbenikov.

Novi album Gliss Riffer je izšel konec februarja za založbo Domino in že žanje navdušene odzive referenčnih medijev. Album je Dan v celoti produciral sam in vsebuje skoraj izključno elektronski zvok, ki ga je izvabil iz kupa eksotične antične mašinerije, se vrača k procesom iz obdobja albuma Spiderman of the Rings. Sam ga imenuje »brez dvoma najbolj zabaven proces nastajanja albuma doslej.«

Deacon je po nizu projektov z večjimi zasedbami (vključno z albumoma Bromst iz leta 2009 in America iz leta 2012) hrepenel po »preprostosti« iz časov, ko je praktično vse naredil sam. Tako je osnoval načrte, da se osami v svojem studiu ter sčara album iz osnutkov in pesmi, s katerimi je začel v zadnjem delu kombija na evropskem delu ameriške turneje. Ti načrti so se obrnili na glavo, ko je tik pred zdajci prejel vabilo, naj gre avgusta na turnejo z Arcade Fire, tako da se je proces malce zavlekel. Kljub temu da je album Gliss Riffer večinoma elektronski, njegova paleta zvokov črpa iz obdobja po Spidermanu. Tu slišimo med drugim tudi disklavier, namreč klavir z MIDI napajanjem, ki smo ga prvič slišali na plošči Bromst. (Tokrat je bil Deacon z njim tako neusmiljen, da se je pokvaril.) Opazni so tudi navzkrižni ritmi, ki spominjajo na orkestralna dela z albuma America in Deaconovo umetniško glasbo (vključno z nastopom v Carnegie Hallu in filmsko glasbo za Francisa Forda Coppolo). Čeprav je Gliss Riffer predvsem zabaven album, je zamišljen dramatično. Evforija, ki jo brzda hrepenenje, postavljena nasproti zoprnim življenjskim tesnobam. Na sredi plesno vabljivega komada Mind on Fire nas tremolo vokal opomni, da »sreča zahteva čas.« Blaženost na tem albumu je trdo prislužena.

FB dogodek
Dan Deacon – spletna stran
Dan Deacon – FB