Infoscena priporoča

KŠ X: Gramatik / Koncerti

Fotogalerije

Fotke z žurov, koncertov in festivalov

Klubi

Glasuj za svoj najljubši klub v Sloveniji

Fotografi

Predstavitev uradnih fotografov Infoscene

Chicks on speed

Človeška ustvarjalnost je brezmejna in dokaz za to so v petek, 9. oktobra v ljubljanski Gala Hali ponudile Chicks on Speed.

Dvojec Melissa Logan in Alex Murray – Leslie, katerima se je na tokratni turneji pridružila še Faustine Kopiejwski iz skupine KokoVonNapoo, sta utelešenje igre barv, oblik, zvoka in provokacije. Dekleta brez predsodkov so v prestolnici nastopila v sklopu mednarodnega festivala sodobnih umetnosti »Mesto žensk«, ki ga letos že v petnajsti ponovitvi prireja slovensko Društvo za promocijo žensk v kulturi. Za ogrevanje pred in zabavo po nastopu »kokošk« sta poskrbeli odlični DJ KAA in DJane Sladka. 

Korenine kolektiva Chicks on Speed segajo v leto 1997, ko so se Logan, Murray in Kiki Moorse srečale na umetniški akademiji v Münchnu in kmalu zatem ustanovile umetniško skupino, ki je svoje ideje izražala skozi glasbo, podprto z video- in grafičnimi instalacijami, zanimivimi instrumenti in raznobarvnimi kostumi. Čeprav je njihova glasba v grobem opredeljena kot electroclash, je več kot to. Podkrepljena je s prvinami ruralnega panka, trasha, popa in hip-hopa, s čimer usmerjajo pozornost poslušalcev sebi v prid. In ti imajo zagotovo kaj slišati in videti. V malce več kot desetletju delovanja so kokoške izdale pet studijskih albumov, se pojavile na mnogih kompilacijskih ploščah in ustvarile zavidljivo število remiksov. Ena prvih prodornejših uspešnic je skladba »We Don`t Play Guitars«, ki je pri njihovi lastni založbi Chicks on Speed Records izšla leta 2003.

Poleg glasbe se Chicks on Speed, ki kot dvojec deluje od leta 2005 (Moorsova se je posvetila samostojni karieri), udejstvujejo tudi v modi – skozi organizacijo modnih dogodkov in oblikovanjem kostumov, kar se odraža tudi na odru. Četudi je njihova diskografija še tako bogata, sta se dekleti, ob podpori Kopiejwske za tolkali, v Ljubljani posvetili predvsem zadnjima samostojnima dolgometražnima ploščkoma »99 Cents« (2003) in »Cutting the Edge« (2009), izdanima pri njihovi, prej omenjeni lastni založbi. Večer so tako zaznamovale »Wordy Rappinghood«, »Fashion Rules!«, »Shooting from the Hip«, »We Don`t Play Guitars« s prvega omenjenega ploščka, ter »Art Rules«, »Extended Paintbrush«, »Super Surfer Girl« z njihovega zadnjega studijskega albuma. Pozornost je pritegnil tudi na prelomu tisočletja izdani plošček »Will Save Us All« s skladbama »Glamour Girl« in nemško »Kaltes Klares Wasser«, ki je večer tudi zaključila. 

Sprva malce zadržana nekaj več kot sto glava publika se je kmalu prepustila nepredvidljivim ritmom in na trenutke kritičnim besedilom, ki jih ne podpirajo tradicionalni instrumenti, kot so kitara, bas kitara ali bobni. Edini »tradicionalni« instrument je saksofon, ki ga med nekaterimi skladbami kroti gospodična Logan. Vsestranski umetnici raje poprimeta za kos drevesnega debla in škarje, s katerima dopolnjujeta in bogatita predposneto elektronsko podlago. Naj se sliši še tako nenavadno, od tako kreativne dvojice kaj drugega niti ne bi pričakovali. Piko na i njunemu celotnemu performansu postavijo tudi video projekcije, ki v večini primerov prikazujejo goloto ter problematiko premladih in presuhih manekenk, obsedenih s konfekcijsko številko nič.

Več fotografij z dogodka si lahko ogledate v fotogaleriji na Infosceni.

Tekst: Lea Lesar
Foto: Antonio Per